LETNIE KONCERTY W ŚWIĄTYNIACH: Arcydzieła baroku na klawesyn i wiolonczelę (ZDJĘCIA)

26-07-2017
Wczytuję mapę...

Data/Czas
26/07/2017
19:30 - 23:00

Lokalizacja
Krosno


KROSNO / PODKARPACIE. Regionalne Centrum Kultur Pogranicza zaprasza na kolejne spotkanie z klasyką w cyklu LETNICH KONCERTÓW W ŚWIĄTYNIACH. W najbliższą środę, 26 lipca, w kościele oo. Kapucynów usłyszymy arcydzieła baroku na klawesyn i wiolonczelę w wykonaniu Patrycji Domagalskiej – Kałuży i Agnieszki Oszańcy.

Patrycja Domagalska-Kałuża jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie klawesynu oraz Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie klawesynu, kameralistyki i basso continuo. Stypendystka międzynarodowych kursów mistrzowskich w Norwegii, Niemczech i Austrii, stażystka Academie Musicale Villecroze i Formation Profesionelle w Royaumont we Francji. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Podkarpackiego. Założycielka zespołu muzyki dawnej Ensemble Barocum. Występowała na licznych festiwalach m.in.: Ars Musica, Europa Consociata, Handel Year, Festival van Reincken, kasteel concerten, Incanto Middelburg, Malta Arts Festival, York Early Music Festival, Międzynarodowy Festiwal Tansman, współpracując z wieloma muzykami.

Agnieszka Oszańca ukończyła studia na wydziale instrumentów dawnych konserwatorium w Utrechcie w klasie wiolonczel historycznych Violi de Hoog. W czasie studiów była laureatką programów stypendialnych Academia Montis Regalis (IT), Frederick Hendrick Stichting, Stichting Eigen Instrument, Richard Hol Fonds oraz rządu holenderskiego. Regularnie uczestniczyła w warsztatach i kursach mistrzowskich, doskonaląc swoje umiejętności.
Była założycielką i dyrektorem artystycznym festiwalu Sterren Oude Muziek w Utrechcie.
Jest laureatką konkursów IYAP w Antwerpii (z zespołem Pramea Ensemble) oraz Accademia Palatina (Quintetto Pentatonica).
Współpracuje regularnie jako solistka, kameralistka i członek orkiestr z wieloma zespołami w kraju i za granicą, m.in. Capellą Cracoviensis, Czech Ensemble Baroque, Silva Rerum, Ensemble Stile Galante, Musica Poetica, Ensemble Odysseey, Collegium 18.
Agnieszka Oszańca gra na francuskiej wiolonczeli Benoist Fleury (Paryż, 1763).

PROGRAM
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
– Preludium z I Suity G-dur na wiolonczelę solo BWV 1007
– Sarabanda z II Suity d-moll na wiolonczelę solo BWV 1008
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767)
– Sonata in D-dur TWV 41:d6 (Lento – Allegro – Largo – Allegro)
Salvatore Lanzetti (1710 – 1780)
– Sonata a-moll op. 1 no. 9 (Adagio – Allegro – Andante)
Joseph Nicolas Pancrace Royer (1705 – 1755)
– Le Vertigo (rondeau) z Pièces de clavecin
Antonio Vivaldi (1678 – 1741)
– Sonata B-dur RV46 (Preludio. Largo – Allemanda. Allegro – Largo – Corrente. Allegro)
Fancesco Geminiani (1687 – 1762)
– Sonata d-moll op. no. 2 (Grave – Allegro – Largo – Allegro)
Jean-Baptiste Barriére (1704 – 1747)
– Sonata c-moll op. 2 no. 6 (Adagio – Allegro – Larghetto – Allegro)

Koncert 26 lipca 2017, godzina 19.30 (po wieczornej mszy św.), kościół oo. Kapucynów.

Wstęp wolny

źródło: materiały nadesłane / RCKP


Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.