PODKARPACIE. Budowa i modernizacja przejść dla pieszych

PODKARPACIE. Ponad 27 mln zł otrzymają podkarpackie samorządy na realizacje zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w naszym województwie powstanie 248 nowych i przebudowanych przejść. Inwestycje zostaną podzielone na 21 podkarpackich powiatów.

Obserwujemy dużą determinację polskiego rządu w zakresie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Zarówna w aspekcie walki z piratami i pijanymi kierowcami, ale także poprzez rozwój i poprawę infrastruktury drogowej – przekonuje wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Nabór został ogłoszony w marcu. Samorządy powiatowe złożyły wnioski na realizację nowych i przebudowę 147 przejść, natomiast samorządy gminne zrealizują zadania zakładające powstanie i przebudowę 101 przejść.

Wszystkie wnioski złożone w terminie zostały zakwalifikowane do dofinansowania, które w ramach tego naboru wynosi 80% wartości zadania – dodaje Ewa Leniart.

Najwyższe dofinansowanie na realizację pojedynczego zadania otrzymały powiaty: leżajski oraz kolbuszowski. Powiat leżajski na utworzenie 5 przejść otrzyma wsparcie w wysokości 1 mln zł. Natomiast powiat kolbuszowski w ramach funduszu realizuje dwa zadania, zakładające powstanie łącznie 10 przejść, na co otrzyma 2 mln zł dofinansowania. Wśród gmin najwyższe wsparcie trafi do Ustrzyk Dolnych. Dzięki 800 tys. zł z Funduszu w mieście powstaną 4 przejścia w ciągu ulic: Bełskiej oraz Jana Pawła II.

Lista zatwierdzonych wniosków: https://rzeszow.uw.gov.pl/nppdl/rzadowy-fundusz-rozwoju-drog/nabor-wnioskow-marzec-2021-przejscia-dla-pieszych/

Wnioski o dofinansowanie można było składać na zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych. Zadania dotyczyły zarówno przejść dla pieszych na skrzyżowaniach na drogach publicznych, jak i na odcinkach dróg publicznych pomiędzy skrzyżowaniami, oraz przejazdów dla rowerzystów połączonych z lub zlokalizowanych bezpośrednio przy ww. przejściach dla pieszych.

Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych i stref oczekiwania dla pieszych (w tym azyli), a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m.

Realizacja zadań musi rozpocząć się w 2021 r.

źródło: PUW w Rzeszowie, nadesłane

31-07-2021

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)