MUZYKA KAMERALNA: Cykl koncertów “Smyczki na Wojciechu”


14-07-2017
Mapa niedostępna

Data/Czas
Date(s) - 14/07/2017
19:00 - 23:30

Lokalizacja
Krosno


KROSNO / PODKAPRACIE. Miłośników muzyki kameralnej gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w trzeciej edycji cyklu letnich koncertów „Smyczki na Wojciechu”. Wydarzenie rozpocznie koncert muzyki smyczkowej, w odsłonie Carpatia Quintet, zespołu doskonale znanego bywalcom cyklu. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do pięknej, drewnianej, zabytkowej świątyni pod wezwaniem św. Wojciecha, 14 lipca, tradycyjnie o godzinie 19.00, aby wysłuchać interpretacji utworów klasyki barokowej i romantycznej.

Wzorem minionych edycji, także w tym roku instrumentarium typowo smyczkowe zostanie wzbogacone. 4 sierpnia, to jest podczas drugiego koncertu „na Wojciechu”, usłyszymy duet Celina Kotz – skrzypce i Łukasz Brzezina – akordeon. Kolejny koncert zadowoli miłośników rosyjskiego brzmienia – 25 sierpnia panie Edyta Fil oraz Ekaterina Antokolskaya zaprezentują repertuar pod charakterystycznym tytułem „Koncert z rosyjską duszą” (flet – wiolonczela). Na zakończenie cyklu będziemy gościć duet wokalno-instrumentalny, Pavol Remenár (baryton) oraz Miriam Rodriguez Brüllova (gitara klasyczna). Koncertem zamykającym letnie spotkania z muzyką kameralną poczynimy ukłon w stronę sympatyków opery i operetki. Serdecznie zapraszamy.

Program

14 lipca godz. 19.00
Carpatia Quintet
Regina Szlachta – skrzypce I
Dorota Prajsnar – skrzypce II
Anna Stępień – altówka
Joanna Paluch – wiolonczela
Wojciech Gąbka – kontrabas
Repertuar
H. Purcell, P. Czajkowski, E. Grieg, C. Debussy, A. Borodin

4 sierpnia godz. 19.00
Kotz-Brzezina Duo
Celina Kotz – skrzypce
Łukasz Brzezina – akordeon
C. Saint – Saens – Danse Macabre
G. Tartini – Sonata z diabelskim trylem
F. Kreisler – Liebesleid – Mały wiedeński marsz – Chiński tamburyn
G. Faure – Apres un reve
G. Finzi – Impression Tango
A. Piazzolla – Cztery pory roku w Buenos Aires cz. „Zima” i „Wiosna”

25 sierpnia godz. 19.00
Duet:
Edyta Fil – flet
Ekaterina Antokolskaya – wiolonczela
Koncert „Z rosyjską duszą”

1 września godz. 19.00
Pavol Remenár – baryton
Miriam Rodriguez Brüllová – gitara

Carpatia Quintet to zespół muzyków specjalizujących się w grze na instrumentach smyczkowych. Skład kwintetu tworzą: dwoje skrzypiec, altówka, wiolonczela i kontrabas. Muzyków, oprócz codziennej, wspólnej pracy w Filharmonii Podkarpackiej, łączy pasja odkrywania wielkości i piękna światowej literatury kameralnej. Zespół, pomimo stosunkowo krótkiej działalności, jest gorąco przyjmowany przez publiczność i może pochwalić się sukcesami artystycznymi. Carpatia Quintet w swoim repertuarze posiada arcydzieła różnych epok, od renesansu do współczesności i jest formacją o charakterze otwartym na nowe gatunki, nierzadko dokonując własnych transkrypcji utworów pierwotnie skomponowanych na inne instrumentarium. Do współpracy z kwintetem zapraszani są także inni muzycy – często wybitni soliści. „Carpatia Quintet” jest także marką własną zespołu, której wartość wyznacza czas wspólnych poszukiwań oraz indywidualne zaangażowanie każdego z tworzących dzieło muzyków.

Skład zespołu:
Regina Szlachta – skrzypce I
Dorota Prajsnar – skrzypce II
Anna Stępień – altówka
Joanna Paluch – wiolonczela
Wojciech Gąbka – kontrabas

„Kotz-Brzezina Duo” to projekt kameralny, stworzony przez dwójkę młodych, ale utytułowanych już artystów – skrzypaczkę Celinę Kotz oraz akordeonistę Łukasza Brzezinę. Muzyków połączyła chęć odkrywania nowych obszarów muzyki kameralnej, które stwarza połączenie tych dwóch, jakże różnych instrumentów.
Ich repertuar jest niezwykle bogaty – obejmuje własne transkrypcje utworów z różnych epok, jak i kompozycje oryginalnie przeznaczone na taki właśnie skład. Doskonała technika i nieograniczona wyobraźnia pozwalają duetowi tworzyć unikalne interpretacje tych dzieł.   Choć zespół rozpoczął współpracę w 2017 roku ma już na swoim koncie II nagrodę na 54. Internationaler Akkordeonwettbewerb Klingenthal w Niemczech.

Celina Kotz i Łukasz Brzezina biorąc udział we wspólnym projekcie, pracują również osobno, aktywnie koncertując, są stypendystami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz beneficjentami wielu innych stypendiów, zdobywają nagrody na licznych konkursach, o randze międzynarodowej. To tylko niektóre z nich:

Celina Kotz – laureatka pierwszych miejsc w konkursach – Malta International Music Competition,  IX Ogólnopolskim Konkursie im. Z. Jahnkego, III Ogólnopolskim Konkursie im. Eugenii Umińskiej, Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Ernsta i Szymanowskiego czy Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Młody Paganini.  Zdobywczyni Grand Prix XXX Międzynarodowego Konkuru im. Prof. Nedyalki Simeonovej w Haskovo oraz Music Festival & Master Class w Pile, a także II nagrody na XXI Międzynarodowym Konkursie im. J. Brahmsa, półfinalistką oraz laureatką trzech nagród pozaregulaminowych, w tym nagrody publiczności XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu.

Łukasz Brzezina jest laureatem ponad 30 nagród prestiżowych konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich, m. in. International Music Competition „Grand Prize Virtuoso”, IBLA Grand Prize, VIII Konkursu Akordeonowego im. Andrzeja Krzanowskiego „Alkagran 2014”, a także finalistą konkursu „Młody Muzyk Roku 2012”.
Od początku swojej edukacji muzycznej występował jako solista i kameralista w Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Słowacji i Włoszech. W 2016 roku zadebiutował w londyńskiej Royal Albert Hall, a podczas trasy koncertowej po USA w słynnej nowojorskiej Carnegie Hall.

Edyta Fil ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. E. Dastych-Szwarc (1999). Następnie w 2004 roku ukończyła studia podyplomowe w Conservatoire National de Region de Strasbourg (Francja) w klasie fletu (Mario Caroli i Clair Gentilhomme) oraz klasę muzyki kameralnej (Craig Goodman).

Doskonaliła swoją technikę wykonawczą, biorąc udział w master-classes wielu znakomitych profesorów.
Laureatka następujących konkursów: II miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych Drewnianych w Olsztynie w 1992 roku, IV miejsce na Międzynarodowych Konkursach Muzyki Kameralnej w Castelfidardo (Włochy) w 1995 roku oraz III miejsce w Klingenthal (Niemcy).
Solistka Moskiewskiej Filharmonii, solistka zespołu muzyki współczesnej Galeria Aktualnej Muzyki GAM-ensemble.
Występowała jako solistka w Austrii, Chorwacji, Hiszpanii, Francji, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Maroko, Szwajcarii oraz w Polsce.
Uczestniczka licznych projektów muzycznych, prowadziła master-class oraz koncertowała w Rachmaninowskim Zale Moskiewskiego Konserwatorium.
Współcześni kompozytorzy poświęcają jej swoje kompozycje, m.in. Aleksander Wustin, Nikolay Popov.

Ekaterina Antokolskaya urodzona w Moskwie, ukończyła Moskiewską średnią specjalną szkołę im. Gniesinych – klasa T. Prochorowej, następnie Moskiewskie konserwatorium im P. Czajkowskiego w klasie D. Szapowałowa. Doskonaliła swoją technikę na kursach mistrzowskich – A.Bilsma, A. Kniaziew, W. Birina, R. Sapożnikow.

Jako solistka występowała z kameralną orkiestrą Moskiewskiej Państwowej Kapeli im. Czajkowskiego oraz z kameralną orkiestrą – Rosyjska Kamerata. Solistka zespołu „GAM-ensemble” (dyrektor artystyczny i dyrygent Oleg Pajberdin). Współpracowała z dyrygentami – G. Rożdiestwienskim, M. Rostropowicz, W. Polanski. Laureat międzynarodowych konkursów zespołów kameralnych i festiwali: „Sztuka XXI wieku” (2009 – pierwsze miejsce), IX międzynarodowego festiwalu „MusicaClassica” (2011, 2014 – drugie miejsce), II Bachowskiego Festiwalu „Od Bożego Narodzenia do Bożego Narodzenia”, festiwalu „Ars longa” (2011), Międzynarodowego Festiwalu „Moskiewska Jesień” (2012, 2014), Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Inna przestrzeń” (2012).
Jako solistka i kameralistka prowadzi aktywną działalność muzyczną w Rosji, występowała również w Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Maroko, Chinach, Południowej Korei.

Pavol Remenár – solista Narodowego Teatru i Opery w Bratysławie, zadebiutował w 2000 roku tytułową rolą w operze  „Don Giovanni” Mozarta. Od tego momentu katalog ról artysty na scenie operowej jest imponujący, niektóre z nich to: Belcore („Eliksir miłosny” Donizetti), Figaro („Cyrulik sewilski” Rossini), Dandini („Kopciuszek” Rossini), Papageno („Czarodziejski flet” Mozart), Orfeusz („Orfeusz i Eurydyka” Gluck), Silvio („Pajace” Leoncavallo), Marcello i Schaunard („Cyganeria” Puccini), Sharpless („Madame Butterfly” Puccini), Valentin („Faust” Gounod), Oniegin („Eugeniusz Oniegin” Czajkowski).

Pavol Remenár współpracował z wieloma znakomitymi reżyserami europejskiego teatru opery, między innymi: Mariuszem Trelińskim, Peterem Konwitschnym, Gintarasem Varnasem, Nikolą Raab. Swe liczne tytułowe role wyśpiewał na deskach teatrów w Lipsku, Budapeszcie, Brnie, Zurichu oraz Pradze. W repertuarze artysty znalazły się także interpretacje pieśni, zarówno z orkiestrą symfoniczną, jak i w kameralnej odsłonie. W naszym cyklu „Smyczki na Wojciechu” zobaczymy Pavola Remenára z jego główną partnerką kameralną – Miriam Rodriguez Brüllovą. Głos artysty rozpoznawalny jest w wielu zakątkach świata, w Finlandii, Włoszech, Belgii, Japonii, Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

Miriam Rodriguez Brüllova gruntowne wykształcenie otrzymała, studiując w Akademii Sztuk w Bratysławie oraz na Uniwersytecie w Quebec w Montrealu, Uniwersytecie Laval w Quebecu, Uniwersytecie Muzyki oraz Sztuk Scenicznych w Wiedniu. Występowała jako solistka z wieloma znakomitymi i sławnymi orkiestrami, takimi jak: Jerozolimska Orkiestra Symfoniczna (pod batutą Pawła Przytockiego), Brandenburgisches Staatsorchester, Orchestra Fondazione Arena w Weronie, Orkiestra Symfoniczna w Rzymie, Słowacka Radiowa Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Państwowej Filharmonii w Koszycach, Orkiestra Filharmonii w Bogocie, Orkiestra Symfoniczna w Seulu, Orkiestra Filharmonii w Rzeszowie oraz Virtuosi di Praga, Kameralna Orkiestra Talicha, Słowacka Orkiestra Kameralna i z wieloma innymi. Miriam Rodriguez Brüllova koncertowała w wielu słynnych salach. Były to praskie Rudolfinum, Konzerthaus w Berlinie, Seulu, Rzymie, Weronie oraz Ameryce Północnej, Afryce i Azji.

Jako gitarzystka kameralna brała udział w licznych projektach muzycznych, współtworzonych z  artystami o międzynarodowej sławie.

źródło: Urząd Miasta Krosna


Jeden komentarz do “MUZYKA KAMERALNA: Cykl koncertów “Smyczki na Wojciechu””

  1. Kubuś says:

    Trzeba tam być

Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.